Dla przedstawicieli branży handlowej, podobnie jak dla wielu innych przedsiębiorców, minione 12 miesięcy stanowiło ogromne wyzwanie biznesowe. Duża niepewność i znacząco utrudnione startegiczne planowanie, a przy tym kłopoty z niewypłacalnością kontrahentów, prowadzące często do utraty płynności finansowej – to tylko nieliczne z problemów, z którymi muszą się mierzyć firmy w czasie pandemii. Rozwiązaniem trudnej sytuacji przedsiębiorstwa może być wejście na ścieżkę restrukturyzacji. Mecenas Anna Grudzień-Kurpiewska udzieliła wywiadu portalowi Retailnet, w którym przybliżyła specyfikę postępowania restrukturyzacyjnego w kontekście branży handlowej.
Wierzyciele mają możliwość przypilnowania nadzorcy sądowego, czy zarządcy, by zablokował działania dłużnika. To wymaga od wierzyciela dużej aktywności. Jeżeli nie będzie on przeglądać na bieżąco akt, nie będzie sprawdzać sprawozdań zarządcy, to nie będzie w stanie wpływać na proces restrukturyzacji – w rozmowie z SCF News/Retailnet.pl mówi mec. Anna Grudzień-Kurpiewska, Doradca Restrukturyzacyjny i Radca Prawny.